Mudeliaastal 1978 seeriaootmisse läinud 928 projekteerimisel oli fookus kergkonstruktsioonidel. Seetõttu valmistatigi uksed, esitiivad ja mootorikate alumiiniumist, mitte terasplekist. Keresse integreeritud plastkaitseraudade taga asusid alumiiniumprofiilid, mis suutsid kokkupõrke kiirusel kuni 8 km/h (5 miili tunnis) üle elada ilma kahjustusteta.

928 ümmargused, elektriajamiga klapp-esituled olid integreeritud esitiibadesse. Ümaras tagaosas oli kõige silmapaistvamaks osaks tagaluugi suur aken.

928-mudelid said edasiviiva jõu vesijahutusega V8-mootorilt, millel nurk silindriridade vahel oli 90°. Mootori töömahtu suurendati esialgselt 4,5 liitrilt 5,4-ni. Veojõud suunati tagaratastele peaülekandega kokku ehitatud käigukasti (transaxle) kaudu.

Aerodünaamika parandamiseks paigaldati autodele esi- ja tagaspoiler alates mudelist 928 S (mudeliaasta 1979).

928 tagasild oli täiesti uue konstruktsiooniga. Selle topeltõõtsharkidega vedrustuse – tuntud ka kui Weissachi tagasild – tegi ainulaadseks kokkujooksu stabiliseeriv mehhanism. Sild töötas põhimõtteliselt nagu passiivne tagrattaroolimine, tõstes märgatavalt GT-auto aktiivturvalisust.

928 (mudeliaastad 1978–1982)

Ümar ilma spoilerita tagaosa on 928 kindel eritunnus. Erinevalt hilisematest erimitest puudusid sel mudelil nii esi- kui ka tagaspoiler. 928 4,5-liitrine mootor andis välja 240 hj.

928 S (mudeliaastad 1980–1986)

928 S sai musta esi- ja tagaspoileri, kerevärvi kaitseliistud külgedele ning külgmised suunatuled. Mootori töömahtu suurendati esialgselt 4,7 liitrilt 5,0 liitrini (mudeliaastaks 1986). Võimsus oli algul 300 hj, hiljem 310 hj (alates mudeliaastast 1984) ja 288 hj (katalüüsmuundiga, alates mudeliaastast 1986).

928 S4 (mudeliaastad 1987–1991)

928 S4 sai ümardatud, õhuavadega esipõlle. Must tagatiib kinnitus ainult otstest, selle ja kere vahele jäi lai õhuvahe. 5,0-liitrine mootor arendas 320 hj.

Modifikatsioonid

  • 928 (1978–1982)

    Põhitunnused

    Katmata klapp-esituled // Suure aknaga tagaluuk // Deformeeruvast plastist esi- ja tagapõll // Topelt-summutiotsad // Alates mudeliaastast 1981 külgmised suunatuled

  • 928 S (1980–1986)

    Põhitunnused

    Katmata klapp-esituled // Suure aknaga tagaluuk // Deformeeruvast plastist esi- ja tagapõll // Mustast polüuretaanist esi- ja tagaspoiler // Kerevärvi kaitseliistud külgedel // Topelt-summutiotsad // Alates mudeliaastast 1981 külgmised suunatuled // Alates mudeliaastast 1986 4 kolvi ja mustade kinnissadulatega pidurisüsteem

  • 928 S4 (1987–1991)

    Põhitunnused

    Katmata klapp-esituled // Suure aknaga tagaluuk // Deformeeruvast plastist esi- ja tagapõll // Ümardatud esipõll koos pidurite jahutusõhu avadega // Mustast polüuretaanist tagatiib // Kerevärvi kaitseliistud külgedel // Kerevärvi lävekarbikatted // Külgmised suunatuled

Vaata lisaks