8. juunil 1948 sai esimene Porsche nime kandev auto tüübikinnituse. See oli Porsche 356/1 Roadster, mis valmis Gmündis, Austrias Kärnteni liidumaal.

„Gmündi Roadster“ sai edasiviiva jõu Volkswageni 1,1-liitrisest õhkjahutusega boksermootorist. Mootori võimsust oli 356 tarvis tõstetud 35 hobujõuni. Rotster kaalus vaid 585 kilo ning saavutas kiiruseks kuni 135 km/h.

Algupärane 356 (ehk A-eelne) on kergesti äratuntav tänu kaheosalisele, keskelt poolitatud tuuleklaasile. Mudeliaastaks 1952 asendas seda ühes tükis, keskelt painutatud tuuleklaas.

Kõik 356 põlvkonnad olid saadaval ka lahtise katusega versioonina (Cabriolet, Speedster või Roadster).

Modifikatsioonid

  • 356/2 (Gmünd) (1948-50)

    Põhitunnused

    Alumiiniumist kere // Keresse „uputatud“ kaitserauad // Kaheosaline, keskelt poolitatud tuuleklaas // Porsche vapiga pakiruumiluugi käepide // Suunanäidikud asendavad suunatulesid (varasematel mudelitel)

  • 356 1100 (1950-54)

    Põhitunnused

    Keresse „uputatud“ kaitserauad, alates mudeliaastast 1953 kerest eemal ja koos puhvritega // Kaheosaline, keskelt poolitatud tuuleklaas, alates mudeliaastast 1953 ühes tükis, keskelt painutatud tuuleklaas („kõver aken“) // Pakiruumiluugi lühike käepide, alates mudeliaastast 1954 pikk ja Porsche vapiga // Kandilised tagatuled, alates mudeliaastast 1953 ümmargused // Ümmargused lamedad esisuunatuled, alates mudeliaastast 1954 helisignaali võresse integreeritud // Ümmargused tagasuunatuled tagatulede all, alates mudeliaastast 1953 tagatulede kõrval // Kroomitud korpuses numbrivalgusti ja pidurituled numbrimärgi kohal, alates mudeliaastast 1953 tagatuledesse integreeritud pidurituled.

    Cabriolet: Vooderdatud presentkatus koos väikese klaasist tagaaknaga, alates aprillist 1953 suurem, painduvast plastist tagaaken

  • 356 1300 (1951-53)

    Põhitunnused

    Keresse „uputatud“ kaitserauad, alates mudeliaastast 1953 kerest eemal ja koos puhvritega // Kaheosaline, keskelt poolitatud tuuleklaas, alates mudeliaastast 1953 ühes tükis, keskelt painutatud tuuleklaas („kõver aken“) // Pakiruumiluugi lühike käepide, alates mudeliaastast 1954 pikk ja Porsche vapiga // Kandilised tagatuled, alates mudeliaastast 1953 ümmargused // Ümmargused lamedad esisuunatuled, alates mudeliaastast 1954 helisignaali võresse integreeritud // Ümmargused tagasuunatuled tagatulede all, alates mudeliaastast 1953 tagatulede kõrval // Kroomitud korpuses numbrivalgusti ja pidurituled numbrimärgi kohal, alates mudeliaastast 1953 tagatuledesse integreeritud pidurituled.

    Cabriolet: Vooderdatud presentkatus koos väikese klaasist tagaaknaga, alates aprillist 1953 suurem, painduvast plastist tagaaken

  • 356 1500 (1952)

    Põhitunnused

    Keresse „uputatud“ kaitserauad // Kaheosaline, keskelt poolitatud tuuleklaas // Pakiruumiluugi lühike käepide // Kandilised tagatuled // Ümmargused lamedad esisuunatuled // Ümmargused tagasuunatuled tagatulede all // Kroomitud korpuses numbrivalgusti ja pidurituled numbrimärgi kohal

    Cabriolet: Vooderdatud presentkatus koos väikese klaasist tagaaknaga

  • 356 1500 (1953–1955)

    Põhitunnused

    Kerest eemal asetsevad kaitserauad koos puhvritega // Ühes tükis, keskelt painutatud tuuleklaas („kõver aken“) // Pakiruumiluugi pikem käepide, alates mudeliaastast 1954 Porsche vapiga // Ümmargused tagatuled // Ümmargused lamedad esisuunatuled, alates mudeliaastast 1954 helisignaali võresse integreeritud // Ümmargused tagasuunatuled tagatulede kõrval // Kroomitud korpuses numbrivalgusti numbrimärgi kohal

    Cabriolet: Vooderdatud presentkatus koos väikese klaasist tagaaknaga, alates aprillist 1953 suurem, painduvast plastist tagaaken

  • 356 1500 Super (1953–1955)

    Põhitunnused

    Kerest eemal asetsevad kaitserauad koos puhvritega // Ühes tükis, keskelt painutatud tuuleklaas („kõver aken“) // Pakiruumiluugi lühike käepide, alates mudeliaastast 1954 pikk ja Porsche vapiga // Ümmargused tagasuunatuled tagatulede kõrval // Tagatuledesse integreeritud pidurituled // Kroomitud korpuses numbrivalgusti numbrimärgi kohal

    Cabriolet: Vooderdatud presentkatus koos väikese klaasist tagaaknaga, alates aprillist 1953 suurem, painduvast plastist tagaaken

  • 356 1300 (1954–1955)

    Põhitunnused

    Kerest eemal asetsevad kaitserauad koos puhvritega // Ühes tükis, keskelt painutatud tuuleklaas („kõver aken“) // Pakiruumiluugi pikk käepide koos Porsche vapiga // Ümmargused tagatuled // Helisignaali võresse integreeritud ümmargused lamedad esisuunatuled // Ümmargused tagasuunatuled tagatulede kõrval // Tagatuledesse integreeritud pidurituled // Kroomitud korpuses numbrivalgusti numbrimärgi kohal

    Cabriolet: Vooderdatud presentkatus koos suurema, painduvast plastist tagaaknaga

  • 356 1300 Super (1954–1955)

    Põhitunnused

    Kerest eemal asetsevad kaitserauad koos puhvritega // Ühes tükis, keskelt painutatud tuuleklaas („kõver aken“) // Pakiruumiluugi pikk käepide koos Porsche vapiga // Ümmargused tagatuled // Helisignaali võresse integreeritud ümmargused lamedad esisuunatuled // Ümmargused tagasuunatuled tagatulede kõrval // Tagatuledesse integreeritud pidurituled // Kroomitud korpuses numbrivalgusti numbrimärgi kohal

    Cabriolet: Vooderdatud presentkatus koos suurema, painduvast plastist tagaaknaga

  • 356 1500 Speedster (1955)

    Põhitunnused

    Kerest eemal asetsevad kaitserauad koos puhvritega // Ühes tükis kumer tuuleklaas, ümardatud ülanurkadega // Koos pehme katusega paigaldatavad ukseklaasid // Pakiruumiluugi pikk käepide koos Porsche vapiga // Ümmargused tagatuled // Helisignaali võresse integreeritud ümmargused lamedad esisuunatuled // Ümmargused tagasuunatuled tagatulede kõrval // Tagatuledesse integreeritud pidurituled // Kroomitud korpuses numbrivalgusti numbrimärgi kohal // Vooderdamata presentkatus koos painduvast plastist tagaaknaga // Kroomliistud uksekäepidemete kõrgusel // Speedsteri logod esitiibadel

  • 356 1500 Super Speedster (1955)

    Põhitunnused

    Kerest eemal asetsevad kaitserauad koos puhvritega // Kumer ühes tükis tuuleklaas, ümardatud ülanurkadega // Koos pehme katusega paigaldatavad ukseklaasid // Pakiruumiluugi pikk käepide koos Porsche vapiga // Ümmargused tagatuled // Helisignaali võresse integreeritud ümmargused lamedad esisuunatuled // Ümmargused tagasuunatuled tagatulede kõrval // Tagatuledesse integreeritud pidurituled // Kroomitud korpuses numbrivalgusti numbrimärgi kohal // Vooderdamata presentkatus koos painduvast plastist tagaaknaga // Kroomliistud uksekäepidemete kõrgusel // Speedsteri logod esitiibadel

Vaata lisaks