Porsche 914 oli Porsche ja Volkswageni ühistööna valminud sõiduk ning sellest sai mudeliaastaks 1970 Porsche uus madalama hinnaklassi mudel.

Kaheistmelist keskmootoriga sportautot tunti ka VW Porsche nime all. Silmatorkavat disaini iseloomustasid väga pikk teljevahe, lühikesed ülendid, eemaldatav klaasplastist katusepaneel ja lai turvakaar. Samuti sai 914 endale kerest väljatõusvad esituled.

Turuletulekul oli 914 saadaval kahe mootoriga.

914: Volkswageni 1,7-liitrine neljasilindriline boksermootor võimsusega 80 hj

914/6: Porsche 911 T-lt pärit 2,0-liitrine kuuesilindriline boksermootor võimsusega 110 hj

Hiljem lisandusid 1,7-liitrisel mootoril põhinenud 2,0-liitrine neljasilindriline võimsusega 100 hj mudeliaastal 1973 ja 1,8-liitrine neljasilindriline võimsusega 85 hj mudeliaastal 1974.

Neljasilindrilistel mudelitel asus süütelukk roolist paremal. 914 rattad kinnitusid nelja mutriga. 914 baasmudelit (914/4) valmistas kerefirma Karmann Osnabrückis.

Modifikatsioonid

  • 914 1.7 (1970–1973)

    Põhitunnused

    Eesmised klapptuled // Klaasplastist valmistatud eemaldatav katusepaneel // Kroomitud kaitserauad (alates mudeliaastast 1974 mattmustad) koos ümmarguste süvistatud lisatuledega // Kuldne logo tagaosal (alates mudeliaastast 1973 anodeeritud must) // Rattakinnitus nelja mutriga

  • 914 2.0 (1973–1976)

    Põhitunnused

    Eesmised klapptuled // Klaasplastist valmistatud eemaldatav katusepaneel // Mattmustad kaitserauad koos ümmarguste süvistatud lisatuledega, alates mudeliaastast 1975 mustad turvakaitserauad koos neljakandiliste süvistatud lisatuledega // Must anodeeritud logo tagaosal // Rattakinnitus nelja mutriga

  • 914 1.8 (1974–1976)

    Põhitunnused

    Eesmised klapptuled // Klaasplastist valmistatud eemaldatav katusepaneel // Mattmustad kaitserauad koos ümmarguste süvistatud lisatuledega, alates mudeliaastast 1975 mustad turvakaitserauad koos neljakandiliste süvistatud lisatuledega // Must anodeeritud logo tagaosal // Rattakinnitus nelja mutriga

Vaata lisaks